luni, 27 decembrie 2010

Cum a fost ales bradul pom de Craciun...






Slide 2
….Cand s-a nascut Isus Hristos in Beethleem, toate fiintele de pe pamant, s-au bucurat si toata lumea din toate partile venea sa-L vada si sa-I aduca frumoase si nenumarate daruri.
Slide 3
Nu departe de staulul unde s-a nascut Issus, erau trei copaci: un palmier, un maslin si un bradut. Pe langa dansii trecea toata lumea care se ducea cu daruri la Issus.
Slide 4
Oamenii se odihneau si vorbeau despre darurile aduse. Copacii auzeau si voiau ca si dansii sa-I duca daruri, dar nu prea aveau ce. Sfatuindu-se intre ei, palmierul spuse:
Slide 5
Eu am sa-I duc in dar cea mai mare si mai frumoasa dintre frunzele mele, ca atunci cand Ii va fi cald, sa Se apere de caldura.
Slide 6
Maslinul atunci numaidecat a spus: - Eu, toate fructele mele am sa le strivesc si le storc si undelemnul cel mai curat si parfumat i-L voi duce, sa-I ung manutele si piciorusele.
Slide 7
Atunci, bradul, cu glas bland, a intrebat: -Dragi prieteni, dar eu ce as putea duce ca dar Copilului Sfant? -Tu nu ai nimic, frunzele tale mici si ascutite ca niste ace, au sa-L intepe pe Micut si fructele tale nu servesc la nimic. Te plangem, dar nu ai nimic frumos si bun.
Slide 8
Auzind aceste vorbe, bradutul nostru, s-a simtit si mai mic decat era si a inceput sa planga N-am nimic frumos si bun de dus in dar…
Slide 9
Un ingeras, care din intamplare zbura prin apropiere, a auzit discutia celor trei copaci, si facandu-i-se mila de bradut, s-a hotarat sa-i vie in ajutor.
Slide 10
Cum era pe inserat, pe cer incepeau sa se aprinda stelele. Ingerasul spuse stelutelor: - Coborati cateva dintre voi pe crengile bradutului de colo, care sta suparat si plange.
Slide 11
Stelutele bune si bucuroase ca pot sa-l ajute pe bradut, iute s-au coborat si s-au agatat de crengile bradutului, facandu-l sa straluceasca.
Slide 12
Micul Issus, din iesle, putu sa-l vada si-n ochisorii Lui se aprinsera lumini de bucurie, iar bradul era fericit ca a putut si el sa duca in dar toata stralucirea lui, stralucire de o clipa, dar nespus de frumoasa.
Slide 13
De atunci, oamenii care cunosteau aceasta poveste, au luat obiceiul ca-n toti anii cand sarbatorim nasterea Domnului Issus, bradul sa fie acel copac ales, impodobit cu stelute, jucarii, sa raspandeasca in jurul lui tuturor acelora care il privesc, numai bucurii…
Slide 14
Iar in mintea si ochisorii vostri, sa se oglindeasca amintirea bradului modest din Bethleem.